Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs
Sunday, October 7, 2012

:: Gila Rajin ::

rajin!
saya nak digandingkan dengan perkataan itu
sangatlah tak sesuai
sebab
saya bukan jenis manusia yang rajin
terus terang saya katakan
saya memang tak rajin
melainkan
kalau saka rajin saya datang
hihihi...

sekarang ni
memang sah saka rajin dah datang balik
mood masak sangatlah baik
konon nak masak ini
konon nak masak itu
pada hal sebelum ni
kalau disuruh masuk dapur
(abah yang selalu ajak masak - dia kan chef)
beribu alasan akan saya berikan


tapi sejak dua menjak ni
mood untuk masuk dapur
tip top
tapi untuk menjadi si tukang masak sepenuh masa
tidaklah kut
biar mak ajelah yang pegang
hihihi...

kalau sebelum-sebelum ni
mood masak saya lebih tertumpu
pada makanan seperti
nasi ayam, soto, kuetiau goreng, puding, dadih, cupcakes, kuih-muih
dan lain-lain
kali ni mood masak saya
gedik nak buat kek


dan ini kek kedua saya selepas kek batik (kak biskut Marrie)
tak sangka pula
pertama kali buat
kek kukus ni menjadi dengan eloknya


dan yang atas ni pula
kek pandan dan teddy choc
yang saya buat khas untuk ayah saya
sempena hari lahir dia

nanti-nanti
harapnya mood masak saya
akan berkembang ke resipi lain pula
seronok sebenarnya memasak ni
menyesal pula tak ambil peluang belajar dengan abah dulu-dulu
hehehe...

* harap perasaan mahu memasak itu akan terus ada dalam diri saya, biarpun mood memasak tak selalu ada :) 


 free glitter text and family website at FamilyLobby.com

0 gosip-gosip: