Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs
Friday, October 5, 2012

:: Sunlight ::

sunlight?
hahaha...
sakit betul perut saya kalau ingat kejadian itu
agaknya
sampai saya tua
saya takkan lupa kejadian yang melibatkan sabun pencuci ini


alkisahnya...
entah beberapa bulan dulu
saya suruh mak masak laksa
biasalah saya
dalam sebulan tu
tekak saya ni mengada nak makan benda yang jarang mak masak
kalau bulan ni laksa
bulan depan mungkin soto
bulan lagi satu mungkin nasi ayam
bergantunglah ikut selera tekak

berbalik pada cerita asal
saya suruh mak buatkan laksa
tanpa banyak soal
mak setuju
kebetulan waktu tu Adan pun ada
(tak pasti dia cuti atau dia memang duduk rumah waktu tu)
saya yang terlupa beli salad
selamba gila arah Adan pergi kedai
(waktu ni saya gaduh dengan Adan - konon lancar perang senyap)
agaknya
Adan nak jernihkan keadaan
mahu tak mahu
dia pergi jugalah 
walaupun saya tahu dalam hati dia
dia tak nak

bila Adan dah pergi
saya masuk dapur
dah mak masak
pastilah saya kena ambil tugas potong-potong sayur
saya pun buatlah tugas saya
tiba-tiba dengar bunyi hon motor
Adan dah balik
tapi saya masih kat dapur
konon nak suruh Adan yang hantar salad tu ke dapur
sudahnya
saya dengar mak cakap gini:
"Intan, kamu suruh adik beli sunlight ke?"
saya jawab:
"Bila pulak?"
kata mak lagi sambil angkat botol sunlight tinggi-tinggi:
"Ni?"
reaksi saya
ketawa tak ingat sambil cakap:
"Saladlah bukan sunlight. Salad!"
Adan tayang muka tak bersalah
sudahnya kami makan laksa tanpa salad
dan
adanya sunlight
(elok juga beli kata mak - bagus!)

sejak kejadian tu
bila makan laksa
atau nampak botol sunlight
pasti saya akan ketawa
Adan, Adan...


* ada sebab kenapa DIA menyebabkan Adan beli sunlight dan bukan salad, kalau Adan tak salah beli, pasti saya dan Adan masih lancar perang sneyap :)



 free glitter text and family website at FamilyLobby.com

0 gosip-gosip: