Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs
Monday, December 19, 2011

:: Marah Lagi? ::

dapat e-mel
bukan sesuatu yang pelik pun
biasa aje benda tu
tak ada apa yang menarik pun
tapi bagi saya
ada sesuatu di sebalik e-mel tu
biarlah orang lain nak cakap saya gila atau apa saja
yang penting
rasa yang mula bercambah dalam diri saya
buat saya rasa saya wujud dalam hidup dia

tadi
dia tunjukkan pada saya e-mel dia
kata dia: "Kat e-mel kau ada macam ni?"
(dia tunjuk di bahagian bawah yang ada nama dia)
saya yang memang dah lancar perang dingin
tengok acuh tak acuh sambil jawab: "Ada aje..."
kata dia: "Tengok!"
saya pun tarik laptop dia
terus bukak e-mel sendiri
tiba-tiba saya terbaca nama dia
tanpa fikir dia yang memang dah ada depan saya
saya bukak aje e-mel yang dia bagi

"ko marah kat aku ke tan..."

baca aje ayat kat atas ni
saya terus senyum sendiri
lupa terus yang tuan pemberi e-mel ada depan saya
bila dah kembali sedar
saya pura-pura macam tak ada apa-apa jadi
mula tunjuk apa yang dia nak tengok
lepas tu kembali tayang muka selamba sambil layan siaran di TV
dalam hati
rasa nak ketawa guling-guling aje
bukan sebab saya rasa saya menang
cuma saya tak sangka dia akan bagi e-mel begitu

bagi saya
e-mel tu mungkin untuk memujuk
memang dua tiga hari ni saya lancar perang dingin dengan dia
bukan dia buat salah besar pun
cuma jauh di sudut hati saya
terasa dengan apa yang dia buat
jadi
untuk mengajar
saya jalankan operasi senyap
hanya menjawab bila ditanya
kesian memang kesian
tapi kalau itu untuk kebaikan
apa salahnya saya cuba
dan saya dah tak boleh nak merajuk lama-lama
sebab itu bukan saya
kesimpulannya
saya dan dia perlu berdamai

buat dia
aku dah tak marah
aku nak kau belanja aku McD, upah aku teman kau temu duga nanti
good luck, bro
harap rezeki untuk kau ada kali ni
dan ingat satu benda
kau bukan duduk sorang-sorang dalam dunia ni
jadi
harus fikirkan juga perasaan dan hati orang di sekeliling kau
aku sayang kau
muah...

0 gosip-gosip: