Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs
Wednesday, September 26, 2012

:: Saya & Menulis ::

ada
tak ada
ada
tak ada
sayalah tu
hehehe...

maaf ya
saka malas saya datang balik
itu yang rumah ni tak berkemas
hehehe...

erm...
tak ada apa yang menarik sangat pun nak cerita kali ni
cumanya 
saya terkenang akan angan-angan saya satu ketika dulu
angan-angan yang kononnya nak jadi penulis
alhamdulillah...
dengan izin DIA
akhirnya saya dapat gelaran itu
tapi 
saya ni bukanlah penulis yang hebat ya

saya ni budak baru lagi
budak baru belajarlah katakan
kalau nak samakan saya dengan kakak-kakak saya
saya ni boleh dikatakan
dah ketinggalan jauh

berbalik pada kisah asal
ya, dulu memang saya berangan-angan mahu jadi penulis yang orang kenal
konon nak buat cerita macam-macam
untuk orang baca
untuk orang komen
untuk orang kenal saya
kelakar kan?
tapi itulah kenyataannya

sekarang ni
bila dah jadi penulis
baru saya tahu
untuk menjadi seorang penulis yang baik, konsisten dan yang sewaktu dengannya
bukanlah sesenang yang saya fikirkan
juga bukan sesuah mana
yang penting
diri sendiri

sebelum ni
waktu menulis saya sangat tunggang-langgang
saya menulis ikut suka hati saya
kalau saya rasa nak tulis
saya tulis
kalau tidak
saya buatlah benda lain yang saya rasa nak buat

tapi sekarang
bila saya selalu diasak dengan nasihat dia
(terima kasih sangat kat dia tu)
selalu disoal dengan soalan-soalan cepumas dia
saya tahu
saya perlu buat sesuatu
dan akhirnya saya atur waktu menulis saya
(sehari, sekurang-kurangnya 4 - 5 jam)
alhamdulillah
biarpun hasil karya saya geraknya macam siput sedut
saya tetap rasa senang
sebab
ia tetap gerak
ia tetap berkembang
ia tetap bertambah

dan di bawah ini
hero dan heroin gambaran saya
untuk watak
Aimie Yusry & Nurzatul Qiera (nama sementara)


tak pernah-pernah saya menulis
perlukan gambaran wajah watak
selalunya saya hentam kromo aje
tapi kali ini
saya serasi dengan mereka berdua

harapnya
manuskrip tanpa tajuk ni
dapatlah berkembang dengan jayanya
amin, amin, amin...


 free glitter text and family website at FamilyLobby.com

0 gosip-gosip: