Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs
Thursday, July 26, 2012

:: Dia, Tok Saya ::

kata saya beberapa tahun dulu:
"Tok, umur tok berapa? Ada tak dalam 70 lebih?"
jawab dia, juga beberapa tahun dulu:
"Tak adanya 70 lebih. Muda lagi. Baru 17."

kata saya baru-baru ini:
"Hari jadi tok dah nak dekat. Tok dah nak masuk 77 tahun."
jawab dia:
"Apa pulak 77, 17 lah..."

itulah tok saya
bila ditanya pasal umur
pasti jawapannya hanya 17 tahun
entah apalah yang tok saya minat sangat dengan nombor 17 tu
tapi
biar berapa pun umur tok
tok tetap tok saya
tok tetap muda di hati saya


hari ni
26 Julai
genap tok saya 77 tahun
syukur alhamdulillah...

tok walaupun serius gayanya
tapi pandai juga mengusik
tok walaupun tak pernah cakap dia sayang saya
tapi saya tahu dia sangat sayang saya
kalau tak takkan dia tak bagi saya bawa motor semata-mata sebab saya ni perempuan

ya, satu ketika dulu
bila dia nampak saya bawa motor
datang rumah dia
sorang-sorang pula tu
dia terus tanya
"Bapak kamu dah tak ada ke yang kamu mengada naik motor ni?"
waktu tu memang saya blur
dah kenapa pula tiba-tiba dimarah semata-mata sebab naik motor?
naik motor aje pun
bukan buat salah apa pun
sudahnya baru saya tahu
rupanya dia
tak nak saya yang perempuan ni menunggang motor macam lelaki
alasannya lagi
risau takut jadi apa-apa
kalau jatuh macam mana?
kalau kemalangan macam mana?
dan banyak lagilah kalau yang dijadikan alasan tok
aduh...
waktu itu hanya DIA saja yang tahu
bertapa hati saya senang ada tok seperti dia

untuk dia yang saya panggil tok
selamat hari ulang tahun tok
moga panjang umur
dimurahkan rezeki
diberkati Allah
dipermudahkan segala urusan
dan
biarlah apa yang bakal dihadapi tok
perkara yang baik-baik aje

Intan sayang tok
sayang sangat-sangat


* Tok, bulan depan persara dapat bonus, bolehlah kita culik RM10 :)


 free glitter text and family website at FamilyLobby.com

0 gosip-gosip: