Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs
Wednesday, June 27, 2012

:: Ya, Saya Juga Tahu Malu ::

 sifat malu dengan manusia
pasti tak boleh dipisahkan
tapi saya tak tahulah kalau ada yang tak tahu malu di luar sana
ada ke?
masakan dalam diri setiap manusia itu tiada perasaan malu
pasti ada
sikit atau banyak aje
dan saya
pasti juga tak boleh lari dengan perasaan yang satu ini
ya, saya juga tahu malu


bagi saya
malu ada banyak situasi
mungkin malu bila orang asyik mengusik-usik kita
mungkin juga saat ada orang cuba menjatuhkan maruah kita
(walaupun bukan di depan orang lain)
atau
mungkin juga saat kita berdepan dengan si dia
dan banyak lagi sebab yang boleh menimbulkan perasaan ini

dan saya
tika ini
perasaan yang satu ini bagaikan sudah memenuhi semua ruang dalam diri saya
mungkin dia tak berkata apa
jauh sekali menyimpan rasa yang tidak enak dalam hati dia
tapi rasa itu datang dengan sendirinya
dan saya bagaikan mahu saja menutup muka saya macam gambar di bawah ini


konon biar dia tidak nampak muka saya
walaupun saya pasti
andai ditutup matanya dengan kain yang berlapis-lapis sekali pun
wajah saya tetap ada dalam retina mata dia

buat dia
terima kasih ya sebab sentiasa ada
saat kita senyum, sedih, ketawa, menangis dan segala macam rasa lagi
hanya DIA yang mampu balas segala kebaikan awak tu
sayang kamu berjuta-juta lemon

free glitter text and family website at FamilyLobby.com

5 gosip-gosip:

nas @ miss qs said...

ya...saya juga tahu malu...

Sari Dahlia said...

malu... ye malu perlu ada dlm setiap mnusia... first time jumpa pun sy malu dgn awak ;)

Hafirda Afiela said...

nas, setiap manusia mesti ada perasaan malu, kan?

sari, hehehe... buat kelakar erk :)

Novelis Aleya Aneesa said...

akak teringin nak tengok fida dalam keadaan gambar kedua tu, mesti comel. hahaha...

Hafirda Afiela said...

aleya aneesa, nanti kita pergi rumah awak, kita buat gitu depan awak, awak tangkap gambar tau :p