Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs
Friday, January 6, 2012

:: Jom Kembali Ke Sekolah ::

hai semua
nampaknya saya dah mula perangai lama saya
kembali membiarkan teratak saya ni sepi
biarpun tak bersawang
tapi dah berhabuk sikit ni
hehehe...

hari ni merupakan hari ketiga bersekolah
(tolak negeri yang bermula awal ya)
sangat senang hati melihat adik saudara yang berumur 5 tahun
bergembira dan senang hati ke sekolah
tidak seperti saya satu ketika dahulu

bila dikenang dan diingati kembali
rasa kelakar pulak
malu dengan adik saudara yang penuh semangat untuk ke sekolah

saat pertama jejak kaki di sekolah
(kalau tak salah di Tadika Kemas Sungai Besi)
awalnya saya okey, senyum aje sampai ke telinga
tapi
apabila diminta luruskan barisan dengan mengangkat kedua-dua belah tangan di bahu rakan
tiba-tiba saya mendung dan terus banjir
kelakar kan?
disuruh luruskan barisan aje kut
bukannya buat sesuatu perkara yang saya tak mampu nak buat tika itu
tapi itulah saya

pasti ada yang pelik dengan reaksi saya
tak ada angin
tak ada ribut
saya boleh nangis beria-ia apabila disuruh luruskan barisan
tapi ketika itu
saya bukan saja-saja tau
di fikiran saya saat itu
hanya memikirkan hantu Cina yang sedang melompat-lompat

dulu
rumah yang saya duduk
dekat sangat dengan jerat Cina
jadi telinga saya ni dah disumbat dengan macam-macam benda
dah nama pun budak
tak fikir panjang
hanya terima dan percaya dengan apa yang didengar
dan sebab itulah hari pertama mengenali sekolah
saya dah cakap bye-bye
tapi hanya hari itu saja
hari berikutnya sehingga saya tamat bergelar pelajar sekolah
kedatangan saya amatlah sempurna
lompong sikit-sikit tu
biasalah...

sangat rindu untuk kembali ke zaman sekolah
jom kita ke sekolah!

buat adik-adik semua
biarpun di mana berada
selamat kembali ke sekolah
(walaupun dah terlambat, nak sebut jugak)
jangan malas-malas ya
<-.->

0 gosip-gosip: