Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs
Monday, July 27, 2009

Rindu Dia

tiba-tiba...
rasa rindu kat dia

ingat...
senyum, tawa, celoteh, gurauan
argh, boleh dikatakan semualah pasal dia

dulu...
dialah pendengar setia
dialah penasihat tak bertauliah
dialah yang sentiasa buat saya senyum


sekarang...
dia dah jauh
dia dah hilang
dia dah diam tanpa khabar berita

saya ada buat salah ke?
soalan ini juga yang kerap bermain dalam fikiran saya
ada atau tidak...
hanya dia saja yang tahu

erm, apa-apa pun...
harap dia sentiasa berada dalam keadaan selamat hendaknya

biar apa pun yang berlaku
saya tetap sayang dia
dialah kawan yang sentiasa ada bersama

MAAB...
Da rindu sangat kat kau :-)

6 gosip-gosip:

Bunga said...

Assalamualaikum...
Hafirda Afiela, buat pengetahuan awak, ni 1st time saya bukak blog awak. saya dpt blog awak ni pun dari novel tulisan awak yang sya beli 3 hari lepas, "Aku, Dia & Cinta...". sy beli novel tu pun bersebab.. tak pe lah nanti awak akan tahu jugak ape sebabnya... yg penting saya nak bagi tau kat sini, puisi awak "Rindu Dia" buat sya shock sgt2!!! tah kenapa baru jew bce rgkap pertama puisi tu saya da menangis..... :''( smpai skang sy masih lagi menuggu jwpn dari si "DIA"... Awak, doakan saya ye....sya harap "DIA" takkan selamanya mendiamkan diri... k.. thanks. Wassalam...

Hafirda Afiela said...

Waalaikumussalam Bunga,
teri kasih sbb sudi lawat saya di alam maya ini...terima kasih jugak sbb sudi membeli dan membaca ADDC,teringin jugak nak tahu apa sbbnye he3...sy akan tgu :-)
psl rindu dia tu,bkn puisi...itu apa yg sy rase je,xtfkr pun itu sbgai puisi he3...tp klau awk kata puisi,puisilah he3...utk awk,kuatkan hati yea...trus sbr menunggu,mungkin ade berita gmbira menanti,mana kita tahu kan,insya-Allah...

~marwati wahab @ aleya aneesa~ said...

Hai cik adik manis...
akak pun pernah menunggu seseorang... seseorang yang agak penting dalam hidup masa tu. pendek tempohnya, tapi bagi yg menunggu, Hanya DIA Tahu betapa banyak rasa yg bergelumang dalam dada. Sudahnya... khabar duka yg akak terima. Tapi... akak tak anggap tu sebagai pengakhiran sebuah hidup sb hidup kte masih terlalu jauh dan panjang. Ada begitu banyak jalan dan liku yang perlu kte tempuhi. So... bangun... bangun... dan bangun...

Hafirda Afiela said...

hai kakakku yang baik hati...
erm adik akak okey aje
entah kenapa tiba2 rindu die
erm 13tahun kenal die,xsangka ini akhirnye...
dia diam tanpa khabar brite dan tanpa sbb...
itu yang adik akak ni tertanya2
itu aje...
jangan risau k, adik akak akan sentiasa bangun...kan fieda ade akak dan semua yang lain...:-)

benda alah kat atas tu hanya nak luahkan apa kata hati aje he3...

zara aluwi said...

Hafirda,
Biarkanlah si 'dia' pergi. Sudah sampai masanya dia mencari teman sejatinya. Janganlah dihalang cintanya untuk memiliki kekasih baru yang ditemuinya. Takut nanti dia mencakar kamu kerana marah. Meaw...meaw...

Hafirda Afiela said...

kak zara
rasa nak tergelak pulak baca komen akak ha3(gelak sambil guling2)
erm mmg dah biarkan dia pergi pun
mungkin sy belum sesuai jadi kawan dia he3...
sy pun nak cr kwn barulah...meow...meow...:-)