Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs
Tuesday, May 19, 2009

Kisah Mak, Abah dan Memet

semalam...
dapat panggilan telefon daripada abah dan emak
mula-mula agak pelik juga bila nombor abah naik
(abah jarang telefon, biasanya mesej aje)
makin pelik bila selesai menjawab panggilan daripada abah
panggilan daripada emak pula masuk
memang betul-betul pelik

asalnya saya ingat
dia orang rindu tahap gaban dekat saya :-)
alih-alih saya dapat tahu
abah dan emak berlumba untuk menelefon saya
(entah pertandingan apalah yang mereka langsungkan)

rupanya...
cuma nak bagi tahu ini...

kamu dapat anak sedara
(saya dah buat muka pelik)
Memet dah beranak
tiga ekor, gebu-gebu...
tapi...
memet dah terberanak dalam bakul baju
kat bilik kamu

hahaha...
ini saja reaksi yang dapat saya utarakan ketika itu

dalam hati...
rasa macam nak balik Tapah la ni jugak
bukan nak menziarah Memet atau anak-anak dia
tapi...
nak ayun Memet laju-laju
suka suki aje beranak dalam bakul baju saya
waaa... nasib baik kucing
kalau tak...

apa-apa pun
tahniah buat Memet
makin meriahlah rumah tu ya
meriah dengan kucing
hahaha...

(gambar hiasan-gambar sebenar akan dipamerkan kemudian)

4 gosip-gosip:

Diari Kampung Tengah said...

kucing fieda tu mesti comel....

Hafirda Afiela said...

comel mcm fieda kan?
hahaha...

Sarnia Yahya aka Sania Yasmin said...

Fieda..masa akak kecik2 dulu akak ada byk kucing, nama2 kucing akak Wan Zaleha, kentot ON, Kathy, byk dah tak ingat lak... akak mmg suka kucing, sampai bawak tido...

Hafirda Afiela said...

kak sarnia,
fieda kat umah tok yang byk kucing,
bkn kcing je...
ari2 ade burung hantu, musang...
fieda ckp kat tok fieda,
nakbuat zoo ke apa
die senyum aje
tok fieda ni mmg syg binatang
2 sbb kcing kat rumah die byk giler
sume de nama...
pelik2 plak tu hehehe...