Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs
Friday, May 29, 2009

Cerita Memet Lagi...

lagi-lagi cerita kucing...
mesti bosan kan...
hehehe :-)

erm, minggu lepas, tanpa dirancang, saya balik ke Tapah
(tiba-tiba Adan ajak balik)
sampai-sampai rumah
Memet dan Kenit dah tunggu kat pagar rumah
(eh, tahu pulak kucing ni aku nak balik)
terjerit-jeritlah saya panggil kucing-kucing tu masuk

nak dijadikan cerita...
Memet dengan muka tak bersalah
datang dekat kat saya
menggesel-gesel entah apa-apa
(apa hal pulak kucing ni?)

fikir punya fikir
baru saya teringat yang Memet ada buat salah
(kan Memet terberanak dalam bakul baju saya)
agaknya Memet nak mintak maaf kut
entahlah...
(saya tak belajar lagi bahasa kucing :-))

Memet masih cuba meminta maaf
saya buat tak tahu aje
terus masuk bilik
tarik kotak bawah meja solek
ha! ternganga saya dibuatnya
comelnye...
gebusnye...
(pinjam ayat Kak Fatin dan Kak Azah)
geram dibuatnya
rasa marah kat Memet pun dah hilang...

seperti yang dijanjikan...
inilah anak-anak Memet
(nama tak tahu lagi nak taruh apa... tengah fikir)

salah seekor anak Memet-tido macam Memet

anak Memet lagi 2 ekor-tak jelas sangat

ini Memetlah-penat menyusukan anak


* Kesian kat Kenit... tak apa, tak apa, kakakmu ini akan tetap sayang Kenit :-)

0 gosip-gosip: