Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs
Thursday, April 3, 2008

Buah Hatiku

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Jumpa lagi! Jangan terkejut dengan tajuk entri kali ini. Saya pun ada buah hati juga tau. Nak tahu siapa (macam tak sesuai) buah hati saya? Jom kita teropong gambar-gambar di bawah ini...

Inilah buah hati saya-kucing yang saya panggil 'adik' @ 'kenit'

Senang hati duduk atas meja-saya yang suka marah dia

Entah apa yang ditengoknya pun saya tak tahu-tunggu saya balik kut...

Aksi kuak lentang-sibuk nak berselimut dan berbantal

Jangan ada sesiapa yang marah pulak. Nak buat macam mana kalau tu buah hati saya. Saya sendiri tak tahu kenapa saya suka sangat dengan kucing (walaupun saya tak tahan dengan bulu dia). 'Adik' atau 'kenit' ni bijak tau! Dia tak kan tidur kat bilik saya kalau saya tak pasang kipas (mengalahkan orang pulak). Lagi best, dia akan sentiasa teman saya bila saya sibuk mengadap laptop atau pun TV sampai lewat malam (Tak adalah saya takut sangat). Banyak lagilah yang menariknya tentang 'adik' atau 'kenit' ni. Kalau nak cerita pun, lima hari lima malam pun tak tentu habis :-). Yang saya tahu saya sayang dia. Sampai sanggup balik kampung semata-mata nak jumpa dia (kalau mak saya tahu comfirm kecik hati). Keluarga saya pun dah masak sangat dengan perangai saya yang satu ini. Nak halang pun dah tak boleh kot. Mungkin dah dibiasakan dari kecik agaknya. Mana taknya, rumah Tok saya saja ada dekat 14 ekor kucing. Nasib baik saya ada seekor aje. Tak salahkan kalau kucing jadi buah hati saya buat sementara waktu? Atau saya kena cari buah hati lain? Bagi cadangan sikit...:-).

1 gosip-gosip:

Eny said...

samer le kita. kat kg ada kucing. bermanja dgn kucing jelah. kat sini tak de masa nak bela kucing...kena cr buah hati ke? huhu