Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs
Sunday, July 22, 2012

:: Puasa Pertama ::

alhamdulillah...
berpeluang juga saya bertemu Ramadan kali ini
dan syukur sangat
puasa yang pertama telah selamat saya capai kemenangannya semalam
harapnya
untuk hari-hari seterusnya
saya dapat mencapai kemenangan dengan jayanya

tahun ni
macam tahun lepas
saya tidak lagi puasa sendiri
tidak lagi kalut untuk memasak sebaik pulang bekerja
juga tidak kalut memikirkan juadah untuk bersahur macam tahun-tahun sebelum
puasa saya kali ni
masih bersama mak dan miow-miow
sebagai bonus, Adan juga ada pada kali ini
harapnya kami akan terus menjalani ibadah puasa kali ini bersama


puasa kali ni
jika dihitung
merupakan tahun ketiga puasa saya tanpa dia
jujur saya katakan
ada rasa sayu dalam hati
kata orang
tiga tahun
dah boleh biasakan diri dah
tapi tidak kata saya
ya
saya dah boleh terima kenyataan
tentang apa yang berlaku
tapi entah kenapa ada rasa kurang dalam hidup saya

keluarga saya bukan keluarga yang besar
riuh-rendah yang kami cipta selama ini
hanya datang daripada kami yang bilangannya tak banyak mana
saat salah seorang tidak dapat berbuka atau bersama walau sehari
rasanya sangat lain
ini kan pula dia yang mungkin takkan jadi pelengkap keluarga kami lagi
aduh...
rasanya bagai disiat-siat hati saya ni
tapi
rasa itu saya tak boleh tunjuk
sebab saya pasti
bertapa sakitnya hati saya mengenangkan
pasti akan ada hati yang lebih sakit melalui saat-saat begini

biar apa pun yang jadi
biar apa pun situasinya sekarang
biar apa pun keadaan
kehidupan tetap kehidupan
harus juga diteruskan
dia mungkin tidak bersama saya secara teknikalnya
tapi dia sentiasa ada di hati saya
biar jauh mana pun saya pergi
dia tetap dalam hati saya
takkan ada yang mampu buang dia dalam hati saya

untuk dia
moga baik-baik aje
jaga diri hendaknya

untuk kami yang tinggal
dia masih ada, cumanya tak bersama
jadi
laluinya dengan senyuman :)


 free glitter text and family website at FamilyLobby.com

0 gosip-gosip: