Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs
Saturday, August 6, 2011

:: Rasa Syukur ::

jam hampir pukul 4.00 pagi
entah apalah saya buat tak tidur-tidur lagi
musykil, musykil...

rajin ya saya up date blog dua tiga hari ni
(sah! sekejap je ni...)
konon nak tunjuk konsisten
hampeh!

tak ada apa pun nak cerita sebenarnya
saja nak merapu-rapu di blog sendiri
(suka hatilah, blog saya...)
tapi...
dah alang-alang saya merapu ni
baik saya bagi sesuatu yang boleh dikongsikan

syukur dalam kedukaan
sangat susah untuk melakukannya
namun
kebaikan yang akan diterima
masya-Allah...
sangat melimpah-limpah

Sesiapa yang mengucapkan perasaan syukur dalam keadaan dia sebenarnya mengalami kedukaan
dialah akan dilimpahi berbagai-bagai kebaikan oleh Allah.

Janji ini dinyatakan oleh Allah
melalui firman-Nya dalam Surah al-Baqarah ayat 156 hingga ayat 157 bermaksud:
Orang-orang yang apabila ditimpa oleh sesuatu kesusahan, mereka berkata: “Sesungguhnya kami adalah kepunyaan Allah dan kepada Allah jualah kami kembali.”

Mereka itu ialah orang yang dilimpahi berbagai-bagai kebaikan daripada Tuhan mereka serta rahmat-Nya; dan mereka itulah orang-orang yang mendapat petunjuk hidayah-Nya.

mampukah kita untuk melakukannya?
tepuk dada tanya hati
<-.->


* info diambil dari http://ohislam.com/

0 gosip-gosip: