Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs
Thursday, July 22, 2010

Mantra

semalam
jalan-jalan dengan Bikash di Mid Velly
tak rancang pun nak tengok wayang
tapi...
faham-faham sendirilah
dan
inilah filem yang kami layan

~Mantra~

tengok di balik tabir pembikinan cerita ni
memang rasa nak sangat tengok
tapi...
takut kecewa punya pasal
memang tak terfikir pun nak tengok di panggung

mungkin dah tertulis
sudahnya saya layan cerita ni di panggung

bagi saya
ceritanya bagus
ada benda yang hendak disampaikan dan dikongsi
tapi...
ada beberapa scene yang tak cukup kuat
perwatakan yang dibawa oleh beberapa watak pun ada yang tidak sampai
faktor ini membuatkan saya tertanya-tanya dan terganggu

kalau sentuh bab logik
ada beberapa perkara yang saya rasa mereka terlepas pandang
paling jelas
semasa scene air memenuhi ruang sel yang diduduki oleh Muzir
nak tahu kenapa
kena tengok sendirilah =)

alamak!
dah jadi pengkritik filem pulak saya ni
ini hanya pendapat sahaja
apa pun
ceritanya tidaklah mengecewakan
lakonan Zul dan Hasnol juga nampaknya berkesan
chiyok! chiyok!
<-.->

0 gosip-gosip: